Merhabalar, ben NFSTR Editörü Utkan, Anıl editörümle birlikte sizlere bu yazıda Need for Speed'in bu yıl çıkacak olan oyunu Rivals hakkında GhostGames Baş Tasarımcısı James Mouat'ın anlattıklarını aktaracağız.
İlerleme, oyun oynama deneyiminin önemli bir parçasıdır. Bu yüzden yarışçı ve polisler için kariyeri tasarlarken geniş bir içeriğe sahip olduklarını, her bir yolu nasıl, ne zaman ve nerede tamamlayacaklarını seçebileceklerinden emin olsunlar. Kariyer bölümü, sürüş becerilerinizi test etmek, kendinizi geliştirmek, hedeflerinize ulaşırken rakiplerinizi engellemek için en iyi yol olacaktır. Bu, oyunculara eşsiz ve özgür bir kariyer deneyimi yaşatacak ve onların kendi oyun stillerini oluşturmalarına yardım edecektir.
Oyuncuların seçimleri ve eşsiz kariyer yolları, rivals'da ki ilerleme olanaklarının yanlızca bir bölümüdür. All-Driver'i geliştirirken, tek oyunculu ilerleme deneyiminin çok oyunculu bir dünyada, her beceri ve ilerleme ile birlikte, nasıl olacağını tekrar düşünmek zorunda kalındı.
All-Driver'daki hedef oyuncuların yapacakları şeylerde özgür olmasını sağlayarak diğer oyuncularla istedikleri gibi eğlenebilmelerini sağlamak. Bu yüzden ilerleme sisteminin bunu desteklemesi gerekiyordu. Oyuncuların hedeflerine farklı yollar kullanarak daha da çok eğlenebilmeleri için bu iki konseptin birlikte en iyi şekilde çalıştığından emin olmak istedik.
Bazen bu hedefler oyuncuların kariyer de ilerlerken birbirlerine yardım edebileceğini gösterirken bazen de kafa kafaya mücadele edebileceklerini göstereceklerdir. Fakat All-Drive, aynı yolda iki oyun oynayamayacağınızı garantiler.
Oyuncular ilerlemeye çalışırken
Hız Puanı (
) kazanmak için iki farklı yoldan mücadele edecekler.
Redview County'de bir yarışın hayatı risklerle ve ödüllerle doludur. Yarışçılar sığınaktan her ayrılışlarında, sürüşe her çıkışlarında çarpanlarını yükselterek
kazanırlar. Çarpan yükseldikçe etkinlik başına kazanılan
hız puanı miktarı da artacaktır. Ne kadar risk alırsanız çarpanınız o kadar çabuk yükselecektir. Yarışçılar, sığınağa dündüklerinde oturum sırasında kazandıkları
hız puanlarını bankalarında koruyacak, ancak çarpanları x1'e sıfırlanacaktır. Bu yüzden yarışçıların sığınaklarına ne zaman dönecekleri,
hız puanlarını ne zaman riska atacakları ne zaman onlara kalmıştır. Bununla birlikte, polisler ortaya çıktığında yarışçıların hayatındaki gerilim artacaktır ve kaçamadıklarında son oturumda bulunan
hız puanlarına el konulacaktır.
Polis olarak oynarken hedefleriniz Redview County'de ki yarışçıları bulmak ve onları her durumda tutuklamaktır. Polisler risk alıp çarpan yükseltmeye odaklanmazlar. Bunun yerine Redview'de ki en sıcak yarışçıları avlamayı, tutuklamayı ve onların kendileri için kazandıkları hız puanlarını almayı tercih ederler. Polisler Redview'i devriye gezmeye, yarışçıyı aktivitesini keşfetmeye odaklanıp ekip çalışması yaparak yarışçıların peşlerine takılmaya onları sığınaklarına varıp hız puanlarını korumaya almadan tutuklamaya odaklanırlar.
Polisler, yarışçıları her keşfettiklerinde, bir kovalamaca başlar ve polisler yarışçıları tutuklamak için takım hâlinde çalışırken yarışçılar hız puanlarını korumak için umutsuzca mücadele ederler. Polisler yarışçıları her tutuklarında, kovalamacada yer alan her polis, yarışçının hız puanı ile ödüllendirilir. Redview County Polis Departmanında ekip çalışması başarının anahtarıdır. Bu yüzden iyi bir şekilde biten her işten herkes eşit ödül alır.
All-Drive'in bizi yarışlarda, kovalamacalarda, büyük tutuklamalarda ve çok büyük miktarlarda
korumakta bir araya getirdiğini görmek için ileride hepinizle Rivals'i oynayabilmek için sabırsızlanıyoruz!
Need for Speed Rivals tanıtım filmini izlemek için
buraya,
GamePlay video'sunu izlemek için
buraya tıklayabilirsiniz.