Geçtiğimiz günlerde yapılan Soru&Cevap etkinliğini Anıl'la (
nlgzrgn) inceledik, önemli gördüklerimizi not edindik. Sizlere bu yazıda bunları aktaracağız..
Need for Speed Rivals hakkında
Kişiseleştirme ve Yarış Teknolojileri hakkındaki sorular;
S: Kişiselleştirme dediğinizde, Need for Speed Underground serisindeki gibi tam kişiselleştirmeden mi bahsediyorsunuz, yoksa tipik ön ayar gövde kitlerinden mi alacaksınız ya da jant rengi değiştirme ve özel çıkartmalar gibi?C: Kişiselleştirme, All-Drive ile olan mükemmel uyumluluğu nedeniyle
Need for Speed'e geri getirmek istediğimiz bir anahtar özelliktir. Arkadaşlarınızla birlikte oynayabileceğiniz açık bir dünyada aracınızın havalı, çekici durması sizler için önemli olduğunu biliyoruz.
Rivals'ta aracınızı birkaç farklı yoldan kişiselleştirmenize izin veriyoruz. İlki milyonlarca farklı renkten, çıkartmadan, plakadan ve vinilden dilediğinizi seçebilmeniz. İkincisi ise aracınızın performansını beş farklı kategori bakımından güçlendirebilmeniz. Hız, Hızlanma, İdare, Güç, Dayanıklılık. Bunlar seviye güçlendirmeleri ve tek olmayan parçalar aracılığıyla kullanılabilir hâle gelecektir. Çünkü Ferrari gibi, dünyadaki en hızlı süper arabaları sürmektesiniz. Üçüncüsü ise teknoloji ile ilgili.
Rivals'ta oyuncu stilinize en uygun kaçış teknnolojisini seçebilirsiniz. Bunlar iğne şeritleri, frekans bozucular ve turbodur. Teknolojiler için 2 slotunuz ve bir yarışçı olarak seçebileceğiniz 7 seçenek vardır.
Kişiselleştirmenin hayranlarımızın istediği bir özellik olduğunu biliyoruz ve bu sadece bir başlangıç. Bu, gelecekteki
Need for Speed oyunlarında da yapmaya devam edeceğimiz bir şeydir.
S: Şu aptal kaza sistemi hâlâ oyunda mı? Hani şu, başka bir araca çarptığınızda aracınızı yeniden başlatan. Çünkü bu kaza sisteminden nefret ediyorum ve Need for Speed Most Wanted'ın 2005 sürümünde yaptığımız gibi diğer araçlara çılgınca çarpmak istiyorum.C: Düşmanlarınıza çarpmak, onları alaşağı etmek için önem verdiğimiz iyi bir yöntemdir. Rivals için ekranın sağ alt köşesine bir hasar göstergesi ekledik. Böylece aracınız parçalanmaya yaklaştığında bir onarım marketi bulup oraya gidebileceksiniz. Buna ek olarak, Frostbite 3 bunu kozmetik açıdan yapmamıza da izin verdi, böylece aracınızın yavaşça etkilendiğini de görebileceksiniz. Parçalanma veya yolun dışına çıkma durumunda aracınız yeniden başlatılacaktır.
S: Özelleştirme için, kendi desenlerimizi oluşturabilecek miyiz? Yoksa sadece sizin verdiğiniz şekilleri mi seçip renklendirebileceğiz?C: Hayır, seçiminize milyonlarca farklı renk, jant, çıkartma ve vinil sunduk. Renk tonları o kadar çok ki, altın kaplamalı bir araç dahi oluşturabilirsiniz.
S: Yarışçı veya polis teknolojilerini serbest gezinti özelliğinde kullanabilecek miyiz?C: Evet. Gerekli hız puanını sağladığınızda bu teknolojileri rahatlıkla satın alabilirsiniz.
S: Hasar performansı etkileyecek mi? Nitro, ProStreet'teki gibi doldurulamaz mı olacak?C: Hayır. Aracınızı parçalamadığınız ya da tutuklanmadığınız sürece hasar performansı etkilemeyecektir, ki bunlar yarıştığınız etkinliği kaybetmenize neden olmaktadır. Nitro içinse sağ alt köşede doldurulabilir bir gösterge olacaktır. Dolumu ve kullanımı buradan rahatlıkla görebileceksiniz. Nitronun yapısı eski Need for Speed oyunlarındaki gibidir, onu doldurmak için drift yapabilir, makas atabilir, ters şeritten gidebilirsiniz. Bunlara ek olarak, yakın takip modundan faydalanarak iPad veya mobil telefonlarınızdan arkadaşlarınızın nitrosunu doldurabileceksiniz.
S: Penaltı sistemi - bunu açıklayın. Polisler yarışçıları tutukladıklarında hız puanlarının tümünü alıp bir de para cezası mı ödetecekler? Yani, yarışçılar sürekli tutuklanırsa kilitleri açamayacaklar ve üst sınıf araçlarına el mi konulacak? Polisler tutuklama yapmadıklarında indirgenecekler mi?C: Kariyerin polis ya da yarışçı tarafını oynadıkça oyunda hız puanı kazanacaksınız. Bir yarışçı olarak, bunu hız listenizdeki görevleri tamamlayarak yapabilirsiniz veya dünyada daha uzun süre kalıp çarpanınızı artırarak bu puanları daha da hızlı bir şekilde kazanabileceksiniz. Fakat, taktik burada; eğer puanlarınızı barınağınızda saklamamışsanız bir polis sizi yakaladığında puanlarınıza el koyacaktır. Bir polis olarak, yapay zeka veya oyuncular tarafından kontrol edilen yarışçıları tutuklayarak ya da görevlerinizi yaparak puan kazanabileceksiniz. Düşüncemiz, eklenen bu yüksek riskli yarışların yarış oyunlarına yeni bir heyecan ekleyeceği yönünde.
S: Araçların idareleri birbirlerine göre değişecek mi? Bu değişikliği bu sefer hissedebilecek miyiz, yoksa tüm araçlar Need for Speed Most Wanted'taki gibi mi yanlayacaklar? Bu oyunda kokpit görünümü var mıdır, yoksa neden yoktur?C: Evet, araçlar modellerine göre farklı idarelere sahip olacaktır. Örneğin; Ferrari'ler kendilerinden daha ağır olan Camaro'lardan daha iyi yanlama yapacaklardır. Kontrollerdeki felsefemiz oynanışı kolaylaştırmak, ustalaşmayı zorlaştırmaktır. Frostbite 3'teki sürüş sistemini Criterion'un arcade stilini ve
Need for Speed The Run'daki aksiyon sürüşünü mükemmel bir şekilde karıştırarak geliştirdik. Bir aksiyon yarış oyunu olarak
Rivals'ta sizlere birinci ve üçüncü şahıs görünümleri sunacağız. Fakat kokpitten olmayacak.
Need for Speed Rivals tanıtım filmini izlemek için
buraya,
İlerleme ve Puanlama hakkında bilgi edinmek isterseniz
buraya,
GamePlay video'sunu izlemek için
buraya tıklayabilirsiniz.
Ön Sipariş vermek için
buraya tıklayabilirsiniz.