NFSTR.com | Türkiye'nin En Büyük NFS Platformu

Diğer Oyunlar => Counter Strike ve Half Life => Konuyu başlatan: Birkan Ertuna - 20 Mart 2015, 09:55:41

Başlık: Gabe Newell, Half-Life 3 ve Diğer Oyunlar Hakkında Konuştu!
Gönderen: Birkan Ertuna - 20 Mart 2015, 09:55:41
(http://i.hizliresim.com/lkXdrg.jpg) (https://www.nfstr.com/go.php?url=aHR0cDovL2hpemxpcmVzaW0uY29tL2xrWGRyZw==)


Bir zamanlar şaka amaçlı “Half-Life 3 çıkmaz oğlum” derken o şaka yavaş yavaş gerçeğe dönüşmeye başlıyor sanki.
   
İçerisinde bulunduğumuz ayın başlarında Valve, GDC sırasında sanal gerçeklik cihazı Vive ve Source 2 başta olmak üzere birçok projesini tanıtmıştı. Half-Life 3 veya başka bir 3’lü oyunu yine görememiştik fakat Source 2’nin duyurusu bizlere umut vermişti.

Oyun dünyasının basın tarafındaki tanıdık simalarından Geoff Keighley gerçekleştirdiği ilk podcast’te Valve’in başındaki isim Gabe Newell’ı konuk etti. Team Fortress, Left 4 Dead ve Half-Life 3’ten konu açıldığında Newell, “Bildiğiniz üzere bu oyunları çok seviyoruz. O karakterleri, dünyaları ve hikayeleri çok seviyoruz ve onların sayesinde fırsatlar bazında sıkıntı çekmiyoruz,” dedi ve oyunların teknolojiyle nasıl bir çizgide ilerleyeceği konusunda stratejik düşünmeleri gerektiğini de söyledi.

“Oyunlarımızın her birinin bir eşyayı temsil ettiğini düşünecek olursak, doğru eşyayı doğru zamanda kullanmak istersiniz. Mesela Dota 2 karakter olarak oldukça zengin bir oyun. Ne kadar var, 110 karakter mi? Eğer kalabalık karakterlerin bulunduğu ve bunların arasındaki gerekli ilişkiyi kurmakta zorlandığınız bir dünya üzerinde çalışıyorsanız Dota 2 bunun için doğru yer olacaktır.

“Team Fortress da bir eşyayı temsil ediyor. Önümüzdeki mücadelenin ne olduğunu düşünürken, birlikte ilerleyebileceğimiz en uygun seriyi seçiyoruz. Eğer elimizde böyle bir şey yoksa da yeni bir tane yaratıyoruz.”

Gabe Newell açıklamalarının devamında bu sistemin her oyun için geçerli olmadığını belirtti ve örnek olarak Half-Life’ı gösterdi.

“Anlıyorum. Dizilerin, yazarların, filmlerin ve oyunların hayranıyım. Bu yüzden insanlar ‘yaşadığım harika deneyimi hatırlıyorum ve bunu bir daha asla yaşayamayacağım için endişeleniyorum’ dediğinde onları kesinlikle anlıyorum. Ben de bir Terry Pratchett hayranıyım ve kendisinin Alzheimer’ı var. Ben de kendimi ‘bir daha yeni Discworld romanı okuyamayabilirim’ derken buluyorum.

(Not: Pratchett podcast’in kaydından sonra yaşamını yitirdi)

“Biz de oyuncuları anlayabiliyoruz. Düşüncemize göre müşteriler zamanımızı neyle harcadığımızı ve bunun onlara nasıl yansıyacağını gördüğünde çok mutlu olacaklar. Fakat aynı zamanda öğrendiklerimizin üstüne de yeni şeyler koyuyoruz ve birçok şey öğrendik. Retro zamanlarına geri dönmeyeceğiz, çünkü öğrendiğimiz ilginç çok fazla şey var.

“Eski süper klasikleşmiş bir oyuna devam etme kararı verirsek bunun sebebi para veya başka bir şey için değil, Valve’deki birçok kişinin bunu istemesi ve istemelerinde sağlam gerekçe olması olur.

”Yeni bir Half-Life oyunu yapmak isterseniz Portal 2’nin çıkışında yaptıklarınızı ve multiplayer tarafındaki güncellemeleri unutmak kötü bir hamle olur. Biz de bu yüzden sürekli ileri gidiyoruz. Ama seçtiğimiz bu yol her zaman oyuncuların endişe ettiği yol olmak zorunda değil.”

Açıkçası Gabe Newell’ı Half-Life’tan bu kadar çok bahsedip elimize yeni oyunla ilgili hiçbir şey vermediği için tebrik ediyorum. Ayrıca geçerli bir sebep istiyorsanız seve seve ben size bir tane vereyim Valve: yarım bıraktığınız hikayeyi tamamlamak.

Kaynak: OGZ(oyungezer)